|
|
| Auteur | Bericht |
|---|
minime Beginner

Aantal berichten: 36
 | Onderwerp: ik ben minime do jan 26, 2012 11:04 am | |
| Hallo iedereen,
Ik ben een vrouw van 20 jaar. Ik ben nog volop op ontdekkingsreis in mijn eigen gevoelens en ik hoop dat dit forum me daar een beetje mee kan helpen. Ik heb een hele lieve vriend en met hem heb ik het er ook al wel eens over gehad (al vind ik dat vreselijk moeilijk), maar ik weet ook wel dat hij me absoluut geen pijn wil doen, daarvoor is hij veel te lief. Hij lijkt niet te snappen dat dat voor mij geen pijn is, dat ik daar ergens nood aan heb (al weet ik niet waarom, niet als straf of zo, als er echt ruzie zou zijn, zou ik het liever uitpraten, ik voel me gewoon beter achteraf (ik heb het wel eens bij mezelf geprobeerd, al weet ik dat mijn vriend boos op me zou zijn als hij dat zou weten, nog iets waar ik me dus schuldig over voel)).
Nu ja, dit klinkt waarschijnlijk erg verwarrend, maar voor mezelf is het ook nog steeds verwarrend, hopelijk helpt dit forum me in mijn zoektocht.
minime |
|
 | |
W Ridder in de Orde van de klaproos

Aantal berichten: 3512
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 11:50 am | |
| Welkom minime!
Maar waarom zou je vriend boos op je zijn als hij wist dat je "het bij jezelf geprobeerd" hebt? Hoe kan hij daar nu bezwaar tegen hebben? Dat snap ik niet. Dat hij er zelf niet bij betrokken wil zijn is één ding, maar hier hoeft hij toch niets voor? |
|
 | |
whiteangel Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 154
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 12:02 pm | |
| Hallo minime, Allereerst van harte welkom  !! Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je samenleeft met een vanilla, klopt dat? En ik weet zelf dat het indd heel moeilijk is om dan duidelijk te zijn over je gevoelens (leef zelf ook samen met een vanilla).. Maar ik wil je wel adviseren om je gevoelens zo duidelijk mogelijk bij hem neer te leggen.. Zodat hij ook een beter beeld krijgt van jouw gevoelens omtrent je ontdekkingsreis.. Dat schept voor beide duidelijkheid.. liefs whiteangel |
|
 | |
Marc82nl Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 117
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 12:10 pm | |
| Welkom minime! Hopelijk vind hier de raad die je zoekt  |
|
 | |
TuttiFrutti Obsessieve Poster

Aantal berichten: 1343
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 12:25 pm | |
| |
|
 | |
Ruben Overijverige Poster

Aantal berichten: 503
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 12:47 pm | |
| Welkom minime, Je kan hier vast genoeg advies krijgen om je te helpen met je situatie en je zoektocht, veel plezier. |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 1:17 pm | |
| | W schreef: | Welkom minime!
Maar waarom zou je vriend boos op je zijn als hij wist dat je "het bij jezelf geprobeerd" hebt? Hoe kan hij daar nu bezwaar tegen hebben? Dat snap ik niet. Dat hij er zelf niet bij betrokken wil zijn is één ding, maar hier hoeft hij toch niets voor? |
Nee, hier hoeft hij niets voor te doen, maar hij wil niet dat ik pijn heb en hij zou het niet begrijpen dat ik mezelf pijn heb gedaan. Ik weet niet of ik met boos zijn reactie juist omschreven heb, maar op zijn minst zou hij zwaar bezorgd zijn.
| whiteangel schreef: | Hallo minime,
Allereerst van harte welkom !!
Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je samenleeft met een vanilla, klopt dat? En ik weet zelf dat het indd heel moeilijk is om dan duidelijk te zijn over je gevoelens (leef zelf ook samen met een vanilla).. Maar ik wil je wel adviseren om je gevoelens zo duidelijk mogelijk bij hem neer te leggen.. Zodat hij ook een beter beeld krijgt van jouw gevoelens omtrent je ontdekkingsreis.. Dat schept voor beide duidelijkheid..
liefs whiteangel |
Uit de contexten waarin het woord "vanilla" gebruikt wordt, begrijp ik dat het iemand is die niets met spanking te maken wil hebben/heeft? Ja dan, behalve dat ik er niet mee samen leef, ik woon eigenlijk nog thuis (op kot leven we wel zo ongeveer samen, dat wel). Ik wil er wel met hem over praten, maar ik vind dat wel heel moeilijk, ook omdat ik me er een stuk over schaam, ik bedoel, jullie hier hebben dat precies al allemaal aanvaard en zo, maar ik vind mezelf er nog steeds 'raar' om. Ik heb mijn vriend al zover gekregen dat hij me af en toe een speelse tik geeft, maar meer weigert hij pertinent. En ergens begrijp ik zijn standpunt wel, ik zou hem ook geen pijn kunnen of willen doen, behalve dan dat ik weet dat het voor mij geen pijn is, maar dat is voor hem een stap te ver, dat begrijpt hij niet echt. En ik kan hem dat niet kwalijk nemen want ik begrijp het zelf nauwelijks...
|
|
 | |
W Ridder in de Orde van de klaproos

Aantal berichten: 3512
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 1:33 pm | |
| | minime schreef: | | maar op zijn minst zou hij zwaar bezorgd zijn |
Dat kan ik dan weer wél goed begrijpen.
Ik zou je vriend proberen duidelijk te maken dat dit net zo iets is als homoseksualiteit. Dat het iets is dat in je zit, dat het misschien niet heel erg verkeerd (of zelfs: helemaal niet verkeerd) is, en het belangrijkste: dat het niet weg gaat. En dat als je het probeert weg te duwen je het alleen maar erger maakt.
Dus jij bent voor je vriend net zoiets als dat jíj met een homoseksuele man zou zijn getrouwd. Dat is lastig hoor!
Of, eh, ga ik nu te kort door de bocht? |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 1:55 pm | |
| | W schreef: | | minime schreef: | | maar op zijn minst zou hij zwaar bezorgd zijn |
Dat kan ik dan weer wél goed begrijpen.
Ik zou je vriend proberen duidelijk te maken dat dit net zo iets is als homoseksualiteit. Dat het iets is dat in je zit, dat het misschien niet heel erg verkeerd (of zelfs: helemaal niet verkeerd) is, en het belangrijkste: dat het niet weg gaat. En dat als je het probeert weg te duwen je het alleen maar erger maakt.
Dus jij bent voor je vriend net zoiets als dat jíj met een homoseksuele man zou zijn getrouwd. Dat is lastig hoor!
Of, eh, ga ik nu te kort door de bocht? |
Het is in elk geval lastig voor hem. En eigenlijk vind ik het een beetje egoïstisch van mezelf, want uiteindelijk vraag ik hem om alle verantwoordelijkheid over mij op te nemen, dat hij de touwtjes volledig in handen geeft en dat ik maar heb te ondergaan. Nochtans ben ik eigenlijk de dominantere (maar dan in een andere betekenis) persoon in onze relatie. Meestal heb ik de touwtjes in handen. Nu ja, zo strikt is het nu ook weer niet, belangrijke beslissingen nemen we samen, maar voor kleinere dingen ben ik het meestal (en hij heeft dat ook liever). Bovendien heb ik ook wel wat psychische problemen (waarvoor ik naar een psycholoog ga en die los staan van mijn verlangen naar een pijnlijk achterwerk, het trauma is er pas gekomen nadat ik die verlangens bij mezelf al had opgemerkt) en op de momenten waar ik het daar moeilijk mee heb, moet hij al de verantwoordelijkheid over me opnemen en echt voor me zorgen.
Goh, mijn gedachten krijg ik er precies niet zo gestructureerd uit, hopelijk begrijpen jullie er toch iets van? In elk geval bedankt dat er al zo vlug reacties zijn! |
|
 | |
Jimvdberg Meeloper

Aantal berichten: 76
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 2:54 pm | |
| Welkom op het forum minime |
|
 | |
Ruben Overijverige Poster

Aantal berichten: 503
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 5:45 pm | |
| Ja meestel komen reacties hier heel snel. Als je tijd hebt dan kan je ook eens gezellig langskomen op de chat. Al moet ik je wel waarschuwen dat de chat heel verslavend is en je bedtijd een stuk kan verzetten. |
|
 | |
minime Beginner

| |
 | |
Gert Top Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 153
 | Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 6:28 pm | |
| Hoi Minime,
Welkom op het Klaproos Forum. Ik ben van origine een vanilla. Mijn vrouw Anne denkt er inmiddels anders over. Haar billen kleuren een aantal keren per week flink rood als ik gegeven heb.
Groet, Gert |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 7:02 pm | |
| | Gert Top schreef: | Hoi Minime,
Welkom op het Klaproos Forum. Ik ben van origine een vanilla. Mijn vrouw Anne denkt er inmiddels anders over. Haar billen kleuren een aantal keren per week flink rood als ik gegeven heb.
Groet, Gert |
Hopelijk kan ik mijn vriend ook ooit "bekeren", maar dat zal op zijn minst nog heel lang duren! Hoe ben jij ermee verzoend geraakt als ik mag vragen? |
|
 | |

| Onderwerp: Re: ik ben minime do jan 26, 2012 7:23 pm | |
| Jij bent twintig Minime. Ik kende mijn vrouw al bijna twintig jaar toen zij mij te kennen gaf dat ze voor straf gespankt wilde worden op haar billen. Ik had al zo'n vermoeden, want ze bezocht op de PC al spankingsites. Zij gelukkig, ik gelukkig! We besloten om huiselijke discipline een kans te geven in ons gezin. We zijn nu meer dan drie jaar verder. De periode van vallen en opstaan is voorbij. Mijn vrouw vindt me een echte spanko..., ach, we hebben het samen naar ons zin met onze leefstijl.  Ze heeft een paar keer per week billenkoek flink hard nodig. |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime vr jan 27, 2012 3:29 am | |
| | Gert Top schreef: | Jij bent twintig Minime. Ik kende mijn vrouw al bijna twintig jaar toen zij mij te kennen gaf dat ze voor straf gespankt wilde worden op haar billen. Ik had al zo'n vermoeden, want ze bezocht op de PC al spankingsites. Zij gelukkig, ik gelukkig! We besloten om huiselijke discipline een kans te geven in ons gezin. We zijn nu meer dan drie jaar verder. De periode van vallen en opstaan is voorbij. Mijn vrouw vindt me een echte spanko..., ach, we hebben het samen naar ons zin met onze leefstijl. Ze heeft een paar keer per week billenkoek flink hard nodig. |
Ik hoop dat het ook nog goed komt met mijn vriend, ik heb de hoop in elk geval nog lang niet opgegeven, zoals je zegt: ik ben nog jong genoeg om nog veel uit het leven te kunnen halen. Maar een paar keer per week lijkt me toch veel... |
|
 | |
isis Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 440
 | Onderwerp: Re: ik ben minime zo jan 29, 2012 2:04 am | |
| Welkom Welkom. Lastige situatie zit je in....maar met een beetje geduld moet het vast goed komen..Mag ik wat vragen over wat je schrijft? Je zegt het volgende: | Citaat: | | want uiteindelijk vraag ik hem om alle verantwoordelijkheid over mij op te nemen, dat hij de touwtjes volledig in handen geeft en dat ik maar heb te ondergaan. |
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ervaar mijn D/s nl niet zo. Ik vind de kern van begeleiding(of hoe je het noemen wil) juist dat je aangesproken wordt op je eigen verantwoordelijkheid en de gevolgen draagt als je deze verantwoordelijkheid niet neemt. En dat over die touwtjes volledig in handen hebben klopt natuurlijk wel een beetje, je geeft een stukje controle over jezelf weg aan je Dominant. Maar aan de andere kant bepaal ik al mijn begeleidingsafspraken samen met mijn Dominant, het is dus niet zo dat hij de 'touwtjes' volledig in handen heeft, we maken alleen afspraken over dingen waar we het over eens zijn en waar ik dus ook het belang van inzie.
Ik ben benieuwd wat jij bedoelde.
Groetjes,
isis |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime zo jan 29, 2012 6:35 am | |
| | isis schreef: | Welkom Welkom. Lastige situatie zit je in....maar met een beetje geduld moet het vast goed komen..Mag ik wat vragen over wat je schrijft? Je zegt het volgende:
| Citaat: | | want uiteindelijk vraag ik hem om alle verantwoordelijkheid over mij op te nemen, dat hij de touwtjes volledig in handen geeft en dat ik maar heb te ondergaan. |
Wat bedoel je daar precies mee? Ik ervaar mijn D/s nl niet zo. Ik vind de kern van begeleiding(of hoe je het noemen wil) juist dat je aangesproken wordt op je eigen verantwoordelijkheid en de gevolgen draagt als je deze verantwoordelijkheid niet neemt. En dat over die touwtjes volledig in handen hebben klopt natuurlijk wel een beetje, je geeft een stukje controle over jezelf weg aan je Dominant. Maar aan de andere kant bepaal ik al mijn begeleidingsafspraken samen met mijn Dominant, het is dus niet zo dat hij de 'touwtjes' volledig in handen heeft, we maken alleen afspraken over dingen waar we het over eens zijn en waar ik dus ook het belang van inzie.
Ik ben benieuwd wat jij bedoelde.
Groetjes,
isis |
Misschien denk ik er te veel over na, en ik snap wat je bedoelt als je zegt dat het jouw eigen verantwoordelijkheden zijn waar een Dom je enkel op aanspreekt, maar als je er enkel aan houdt of aan kunt houden omdat er iemand meekijkt, dan is de Dom dus wel een stuk verantwoordelijk voor je. Misschien drukte ik me dus inderdaad verkeerd uit als ik zei dat hij alle verantwoordelijkheid krijgt. Maar ik had het niet zo op begeleidingsafspraken nakomen, eerder op het stressverlichtende aspect waar ik hier ook al over lees, of bij dat stuiteren, wat bij mij toch aanduidt dat ik niet zo goed in mijn vel zit op dat moment. Goh, ik zit hier te denken hoe ik het moet verwoorden... Ik zal proberen mijn gedachtenpatroon hier neer te zetten zoals ik het op dit moment aavoel. Als ik aan het stuiteren ben, dan vind ik dus in feite dat mijn vriend dat maar moet oplossen, er maar voor moet zorgen dat ik weer wat beter in mijn vel zit. Langs de andere kant weet ik ook wel dat hij er sowieso altijd voor me is, het voelt gewoon niet zo goed aan om hem een manier van er voor me zijn op te dringen terwijl ik weet dat hij die niet zo goed ziet zitten. Ik denk dat ik diep vanbinnen weet dat hij het waarschijnlijk voor me zou doen, eens hij me snapt, maar dan zonder er zelf plezier aan te beleven, voor hem zou het volgens mij echt erg zijn om me pijn te doen, maar hij zou alles voor me doen (eens ik hem genoeg heb uitgelegd hoe ik me voel). Maar ik wil niet dat hij dit tegen zijn zin doet, dat is alsof hij me zou vragen om seks te hebben met hem omdat hij zich daar beter van gaat voelen terwijl ik er op dat moment niet voor in de stemming ben... Niet echt eerlijk dus. Misschien heb ik het verkeerd verwoord met dat verantwoordelijkheid opnemen, ik denk dat dit iets beter is. (Het probleem is dat ik nog niet echt in een benoemingsfase zit, ik voel dingen op een bepaalde manier aan, maar weet nog niet hoe ik dat gevoel in woorden kan omzetten. Stel dus gerust meer vragen als er nog iets niet duidelijk is!) |
|
 | |
wenneke Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 245
 | Onderwerp: Re: ik ben minime zo jan 29, 2012 4:04 pm | |
| welkom  we hebben al gezellig gekletst op de chat. hoop dat je een beetje duidelijkheid krijgt voor jezelf. knuff |
|
 | |
Rein Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 289
 | Onderwerp: Re: ik ben minime za feb 04, 2012 11:08 am | |
| | minime schreef: | [Ik wil er wel met hem over praten, maar ik vind dat wel heel moeilijk, ook omdat ik me er een stuk over schaam, ik bedoel, jullie hier hebben dat precies al allemaal aanvaard en zo, maar ik vind mezelf er nog steeds 'raar' om.
|
Beste Minime, Van harte welkom op deze website. Je verwarring en schaamte zijn voor mij herkenbaar in het geval je jouw verlangens ontdekt, billenkoek te willen ontvangen of geven. Die verwarring wordt misschien versterkt, omdat we in een relatief geweldloze en gefeminiseerde cultuur leven. Zie de goede discussie na aanleiding van de voorstelronde van Whiteangel. Het is de kunst om jezelf te verzoenen met je verlangens en je vriend / partner de tijd te gunnen eraan te wennen. Je kunt hem vertellen, dat degenen die dit toepassen, meestal erg zorgvuldig de belangen van beiden in het oog houden en uitgaan van de “3 V’s” of zelfs “5 V’s”: veiligheid, verstand, vertrouwen, vrijwilligheid; die vijfde ben ik even vergeten. Je zou hem een brief kunnen schrijven met je verlangens, of op websites die je vindt na het intypen van trefwoorden of wijzen op verhalen. http://smverhalen.nl/home/spankingverhaal.shtml Succes ermee! Groet van Rein
|
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime za feb 04, 2012 11:17 am | |
| Hey Rein,
Dank je wel voor je advies. Whiteangel had me dit ook al aangeraden en daarom heb ik mijn vriend gisteren een mailtje gestuurd, hij zou het vandaag lezen. We hebben nu allebei een weekje vakantie, dus hij heeft tijd om het rustig te bekijken en te overdenken (ik ben hier al een tijdje mee bezig, voor hem is het nieuw). Nu is het afwachten (en ook wel wat zenuwachtig zijn) voor mij. Ik houd jullie op de hoogte!
minime |
|
 | |
isis Gewaardeerd Poster

Aantal berichten: 440
 | Onderwerp: Re: ik ben minime za feb 04, 2012 2:43 pm | |
| Spannend hoor!! Succes ermee! Ik ben benieuwd hoe hij reageert:D |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime za feb 04, 2012 8:28 pm | |
| Wel, hij heeft mijn mailtje gelezen en hij heeft gezegd dat hij nu iets beter snapt wat ik bedoel en ... dat hij het wel eens wil proberen, dat hij me te graag ziet om iets niet te proberen als het voor mij is (lief hé!).
Spannend... |
|
 | |

| Onderwerp: Re: ik ben minime za feb 04, 2012 9:32 pm | |
| Succes Minime! Bij Anne en mijn persoon is het op dezelfde manier begonnen als bij jou. Zij wilde graag; ik deed het voor haar. De relatie met spanking ging voorts met vallen en opstaan. Nu is het al weer een tijd een vast gegeven in Huize Gert en anne. |
|
 | |
minime Beginner

| Onderwerp: Re: ik ben minime zo feb 05, 2012 10:34 am | |
| Dank je Gert Top Ik hoop dat het voor beiden een positieve ervaring wordt  |
|
 | |
|