Klaproos

Forum voor liefhebbers van M/f spanking en alles wat daarmee wel en niet te maken heeft

Index  Portal  Registreren  Inloggen  

Deel | 

Vroegah

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 432

BerichtOnderwerp: Vroegah   za sep 04, 2010 5:08 pm

Dag, lieve kijkbuiskinderen,

's Anderendaags vroeg ik me iets af. Omdat ik me eerlijk gezegd geen adolescentie kan herinneren zonder internet, vroeg ik me af hoe de oudere generatie hier vroeger aan z'n spanking contacten kwam. Via advertentietjes in de schunnige rubriek van de krant? Of gewoon kijken wat je uit (ogenschijnlijk) vanilla relaties kunt toveren?

Brandt los!

Terug naar boven Go down
https://fetlife.com/users/691809
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 534

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   za sep 04, 2010 9:17 pm

Hallo Björn,
Volgens mij zijn mail en internet pas kort geleden in de lucht. Grappig dat je dit anders ervaart.
Ja, er waren advertenties. Die stonden niet in een schunnige rubriek, maar bij de rubriek kennismaking, eerst bij Vrij Nederland en toen bij de Volkskrant, wel 1 ½ pagina vol. Er stonden ook advertenties in het tijdschrift “Kerfstok” van de VSSM. Dan schreef of beantwoordde je een brief, meestal met adres en telefoonnummer erbij. Het kon dus gebeuren, dat een onbekende je opbelde en een stem zei: “je kent me nog niet, maar ik bel in verband met een gezamenlijke hobby, waarover je me een brief hebt geschreven”.
Het kwam relatief snel tot een kennismaking- of sollicitatiegesprek, want dat ging sneller en minder omslachtig dan brieven schrijven. Dat kon wel een moeilijke vraag opleveren: “wat doe je dan als ik ondeugend blijf? Nog steeds klappen met de hand geven?” Oef, dat wist ik niet meteen.
Diezelfde VSSM organiseerde ook introductiecursussen, regionale bijeenkomsten en er stond een keer een tekst van een groep die medewerkers zocht voor een rollenspel bij iemand thuis. [zie het Rechtbank-verhaal].
De Volkskrant bevatte een keer een advertentie van een “vereniging in oprichting”, die een spankingclub wou oprichten. Er kwamen 50 reacties. De groep moest worden gesplitst. Dit is later verwaterd.
Het circuit aan mensen is relatief klein, zodat het wel kon gebeuren, dat je iemand na 10 jaar weer ergens anders tegenkwam of -komt. [ik kan daar nog een vreemd verhaal over vertellen]
Jouw laatste variant kan ook gebeuren. Dat overkwam me 2 keer. Terwijl ik aan het koken was thuis, had een mevrouw hele hoofdstukken uit het boek van Dick Visser al uitgelezen. “Ja, dit heeft ook mijn belangstelling, dat had je zeker niet vermoed?” Nee, dat had ik even niet vermoed.
Komt jouw aanhef uit de Fabeltjeskrant van meneer Den Uil?
Met groet
Rein
Terug naar boven Go down
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster

Aantal berichten : 1398

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   zo sep 05, 2010 1:12 pm

En dan had je in die tijd natuurlijk ook nog het Daphne Verbond. Dat gaf primitieve gestencilde boekjes met verhaaltjes uit, ze pretendeerden ook aan een soort partnerbemiddeling te doen. De boekjes vond ik in die tijd geweldig, de man die er achter bleek te zitten (een meneer G van Dijk) wat minder. Zijn bedoelingen bleken niet geheel zuiver.
Ik was ook dol op de glossy spanking bladen zoals Janus, daar moest je dan wel een seksshop voor in, iets dat ik toen echt niet in mijn eentje durfde. Bij Christine leDuc in Utrecht hadden ze een redelijke verzameling spankingblaadjes en video's (van zeer slechte kwaliteit)
Toen het nieuwere Daphne op internet verscheen heb ik nog een tijdje gedacht dat die meneer daar ook achter zat. Dit bleek gelukkig niet het geval.

Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   zo sep 05, 2010 11:19 pm

Dankjullie voor de input. Het heeft ook wel iets, dat gedoe met brieven. Een beetje knullig komt het wel over, alsof je er zo een polygoonjournaal-item over kan schrijven. Hoewel het internet in zekere zin een zegen is voor contactzoekende spankos maakt het de drempel voor fakers natuurlijk wel lager. Niet alle ontwikkelingen zijn per sé goede. Oh, en die kijkbuiskinderen komen inderdaad van Meneer den Uil. En ja, zelfs dat is van voor mijn tijd.
Terug naar boven Go down
W
Ridder in de Orde van de klaproos

Aantal berichten : 3726

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   ma sep 06, 2010 10:45 am

Hm, wat zijn dat, "fakers"? Evil or Very Mad

Tja, vóór het internet, hoe ging het toen? Voor het menselijke contact was er voor mij inderdaad voornamelijk de VSSM. En verder waren er tijdschriften, en hier en daar een boek (met termen als "algolagnie"), en later videobanden. Daar heb ik er nog een heleboel van, van die tijdschriften en videobanden, ergens, op zolder.

Maar dat is allemaal natuurlijk niets vergeleken met de gigabytes aan spul die ik van het internet heb gehaald.
Terug naar boven Go down
http://pakvoordebillen.blogspot.com/
dawn

Aantal berichten : 3086

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   ma sep 06, 2010 7:44 pm

Misschien bedoelt hij fakirs? Kan me indenken dat mensen die graag op een spijkerbed liggen misschien ook iets met spanking hebben... Rolling Eyes

Ik las vroeger de spannende ads in de Vrij Nederland van mijn ouders. Ik herinner mij nog de eerste (en meest opvallende en expliciete die ik in dat kader ooit ben tegen gekomen in die dagen!), die ik las toen ik een jaar of 16 was - en nog diep weggestopt in die ellendige kast trouwens, want daar ben ik pas met internet en al 20 jaar later uit gekomen. Het was een ad van een zakenman die een secretaresse zocht die hij "bipswarmte voor fouten" kon bieden. Spannend, hoor! badgirl
Terug naar boven Go down
W

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   ma sep 06, 2010 11:14 pm

Een vriendje van mij heeft ooit een werkster met dergelijke bijbehorende "bipswarmte" (al zou dat nooit zijn formulering zijn geweest, vrees ik) gezocht. Voor het opruimen en schoonhouden van zijn huis.

En gevonden.
Terug naar boven Go down
W

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   di sep 07, 2010 12:17 pm

Rein schreef:
Het circuit aan mensen is relatief klein, zodat het wel kon gebeuren, dat je iemand na 10 jaar weer ergens anders tegenkwam of -komt.
Betekent dat nou dat er maar weinig "echte spanko's" zijn? Ik denk altijd dat tussen de één procent en één promille van de Nederlanders een "echte spanko" is, maar dan zouden er tienduizenden moeten zijn. En dat klopt toch niet met dat kleine circuit aan mensen. Ik snap dat niet helemaal.
Terug naar boven Go down
dawn

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   di sep 07, 2010 7:57 pm

Er zijn er vast velen die er niet voor uit willen/durven/kunnen/mogen komen, die in dergelijke mate voorzien zijn dat ze geen behoefte hebben aan naar buiten treden, mensen die sowieso liever hun seksuele voorkeuren niet publiekelijk bekend maken, enz. enz. Het wereldje is vast groter dan het lijkt, maar de actieve mensen er binnen zijn een kleine groep, denk ik. Kijk bijvoorbeeld naar Klaproos: we hebben meer dan 1000 leden maar er posten bij lange na geen 1000 mensen. Ook hier kom je altijd dezelfde personen tegen. Wink
Terug naar boven Go down
Björn
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   di sep 07, 2010 8:08 pm

1000? Beetje grootheidswaanzin? Het zijn er volgens mij meer 104. Nu denk ik ook niet dat dit forum enorm gemakkelijk te vinden is, maar dat is wellicht ook goed.
Terug naar boven Go down
dawn

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   di sep 07, 2010 11:49 pm

Ja ja... ik kijk niet op een nulletje meer of minder... Embarassed

Maar ik bedoel natuurlijk 100 inderdaad... Rolling Eyes Wat mijn betoog overigens niet onderuit haalt. Wink
Terug naar boven Go down
mickey
Eeuwige wat

Aantal berichten : 220

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 1:27 pm

Dat niet op een nulletje meer of minder kijken he.... Geldt dat in iedere situatie of alleen als het op leden van het forum aan komt?
Terug naar boven Go down
dawn

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 1:28 pm

Het geldt in elk geval niet tijdens het slagen tellen! Evil or Very Mad
Terug naar boven Go down
W

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 1:50 pm

Moeten jullie wel eens meetellen? Dat vind ik altijd erg leuk in mijn fantasie, maar hoe het in het echt is weet ik niet zo goed meer, dat is alweer een hele poos geleden. Ik kan me voorstellen dat het ook van de spanker en spankee afhangt hoet dat uitpakt.

Ik kan me ook voorstellen dat tellen juist houvast geeft, omdat het je iets te doen geeft, en zo voorkomt dat je je zelfbeheersing verliest en het niet meer aankan. En het "niet meer aankunnen" is natuurlijk juist waar het mij om gaat. Twisted Evil
Terug naar boven Go down
dawn

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 4:40 pm

Ik vind het niks, het leidt veel te veel af. Het hindert me om sub en subber te worden. Hoewel... het kan ook wel eens spannend zijn. Het is in elk geval heel vernederend. Maar waarom weet ik neit precies.
Terug naar boven Go down
deugnietje
Gewaardeerd Poster
Gewaardeerd Poster

Aantal berichten : 211

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 6:05 pm

Dag W, ja ik moet soms wel eens meetellen en dan ook bedanken na elke mep....
Het is nou niet wat je noemt, mijn grootste hobby.....maar het is wel fijn dat je een soort 'countdown' hebt.... Smile
Terug naar boven Go down
W

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 6:07 pm

deugnietje schreef:
ook bedanken na elke mep....
Oh wat leuk! "One, thank you Sir"? Twisted Evil
Terug naar boven Go down
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 7:12 pm

Ik ben erg blij dat ik het haast nooit hoef te doen. Nadeel is dan weer wel dat ik ook haast nooit weet wanneer het klaar is. Soms noemt Victor een aantal en dan telt hij zelf, ik heb soms wel eens het idee dat dit niet altijd eerlijk gaat Shocked

mickey
Eeuwige wat

Aantal berichten : 220

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   do sep 09, 2010 10:36 pm

Ik heb nog nooit mee hoeven tellen, dus heb geen idee hoe dat uitpakt. Nu heb ik soms de neiging om m'n gedachten ergens anders heen te sturen, waardoor ik me een soort van afsluit, ik denk dat tellen daar een behoorlijk eind aan zou maken, maar of dat nou positief of negatief is weet ik niet.
Terug naar boven Go down
elisa
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 717

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   vr sep 10, 2010 11:53 am

Tsja, meetellen...
Vroeger heel lang geleden telde ik vaak in mijn hoofd mee, en dat gaf dan inderdaad houvast en een punt om naar toe te werken. Maar dat is eigenlijk al na een paar keer overgegaan. Eigenlijk vind ik het wel prettig om het gewoon over me heen te laten komen en me over te geven.

In Engeland heb ik bij bepaalde mensen wel eens meegeteld, van de gewoon omdat het het geheel zo formeel maakt: one Sir, two Sir, ... , twelve Sir, thank you Sir. Wat wel wat heeft zo hier en daar. Tot aan het niveau van spelen waar meetellen een taak op zich wordt. Gewoon omdat je nog zo druk bezig bent met herstellen van de klap dat alleen al nummers hardop zeggen een hele grote uitdaging is. Daar had ik dan eerlijk gezegd weer wat minder mee.

Maar ja, zo heeft ieder zijn ding he. Het is maar net wat bij je Top past.

Terug naar boven Go down
leentje
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   vr sep 10, 2010 2:42 pm

Je Top? Hangt van de kleur af denk ik.

W

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   vr sep 10, 2010 3:18 pm

De kleur waarvan, leentje? Misschien dat er iets rood gemaakt moet worden, hm? Evil or Very Mad
Terug naar boven Go down
TuttiFrutti
Obsessieve Poster
Obsessieve Poster

Aantal berichten : 1406

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   zo feb 13, 2011 1:11 pm

Nog even over vroeger: hoe wist je dan van het bestaan van die VSSM? En hoe kwam je daar bij terecht? Ik kan me ook helemaal geen wereld zonder internet voorstellen..

En over tellen: soms moet ik meetellen, maar wat dawn ook al zei, het leidt af van het sub (gaan) voelen. Meestal is het dus gewoon irritant vind ik. Maar als ik me echt al héél erg sub voel is het juist wel erg bijzonder. Dan voegt het wel wat toe. Het vooraf weten hoeveel klappen er nog komen is niet per definitie een voordeel, vooral als het veel is zorgt enkel die wetenschap al dat ik écht niet meer kan hebben.. Ik ben liever op het moment zelf met de klap die op dat moment relevant is bezig..
Terug naar boven Go down
Strafhand
Overijverige Poster
Overijverige Poster

Aantal berichten : 534

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   zo feb 13, 2011 7:33 pm

TuttiFrutti schreef:
Nog even over vroeger: hoe wist je dan van het bestaan van die VSSM? En hoe kwam je daar bij terecht? Ik kan me ook helemaal geen wereld zonder internet voorstellen.. ..

De VSSM zette advertenties in de krant: “kennismakingsavond in Arnhem of Utrecht of Eindhoven” etc. Je kon ook lid worden van die club, nog steeds overigens.
Je kon ook in een regionale krant de advertentie zien van de NVSH, waarin werd aangekondigd, dat er uitleg zou worden gegeven over sadomasochisme; een mevrouw genaamd Anita met een schuilnaam verzorgde een lezing en diavertoning in het locale NVSH-pand, de NVSH was vroeger een bloeiende vereniging.
Vroeger haalden we relatief veel informatie uit de kranten en de bibliotheek, tot en met de encyclopedieën aan toe. Zo was er een boek van Peter van Eeten, “nieuwe grammatica van de sex” met een mooie bondage-afbeelding op pagina 90 en een uitleg over wat ze “algolagnie” noemden. Ik citeer “Ik heb al terloops gewezen op de mogelijkheid van sexuele prikkeling door pijn”; etc. Het boek dateert van 1972.
Wie wilde, vond zijn of haar weg, maar dan zonder internet.
Groet van Rein
Terug naar boven Go down
dawn

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   zo feb 13, 2011 9:56 pm

Zonder internet had ik daar zelf denk ik nooit aan mee durven doen of naar toe durven gaan. Pas toen ik via internet ontdekte dat er heel normale mensen aan dezelfde perverse fantasieën leden als ik, durfde ik voorzichtig wat contacten te gaan leggen. De bescherming van een computer ertussen was voor mij toch heel wat makkelijker en veiliger dan jezelf in persoon bloot stellen aan een ontmoeting waarvan je niet weet wat hij brengen zal. Maar er waren ongetwijfeld dapperder perverselingen dan ik. Wink
Terug naar boven Go down
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Vroegah   

Terug naar boven Go down

Vroegah
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Klaproos :: Persoonlijk :: Vraagbaak-
Ga naar: